Каталог товарів
Контакти Статті Карта сайту
UA
RU
Каталог товарів
Б/У комплект ПК + монітор
Б/У комплект ПК + монітор
Покоління процесора Кількість ядер процесора
Кількість ядер процесора
Оперативна пам'ять Об'єм накопичувача Діагональ монітора Тип матриці монітора Усі Б/У комплект ПК + монітор
Б/У Моноблоки (All-in-One) Б/У Системні блоки
Б/У Системні блоки
Бренд та тип системних блоків Покоління процесора Кількість ядер процесора Оперативна пам'ять Відеокарта За ціною Усі Б/У Системні блоки
Б/У Ноутбуки
Б/У Ноутбуки
Бренд ноутбука Покоління процесора Діагональ Тип / Особливості За ціною Оперативна пам'ять Усі Б/У Ноутбуки
Б/У Монітори Б/У Сервера Б/У POS Обладнання Б/У Тонкі клієнти Б/У Мережеве обладнання Аксесуари
0
Кошик
Каталог товарів
Б/У Ноутбуки
Усі Б/У Ноутбуки
  1. Головна
  2. /
  3. Статті
  4. /
  5. Розвиток AI для широкої аудиторії, івент Google I/O, конкуренція та AI стартапи

Розвиток AI для широкої аудиторії, івент Google I/O, конкуренція та AI стартапи

Бабич Михайло

Компанія Google нещодавно на заході Google I/O представила нові можливості та напрямки розвитку своїх AI сервісів – текстових, фото та відео. Причому з розумінням контексту й доступом до даних користувачів крізь усі сервіси, що дуже важливо. Тобто все це буде інтегровано до сервісів, якими вже користуються мільярди людей.

На наступному відео коротке резюме, всього на 17 хвилин, чим хвалилася компанія Google у плані нових AI можливостей.

Конкурентна перевага Google

Тут якраз бачимо ту саму конкурентну перевагу Google і слабкість OpenAI. OpenAI не має вбудованого доступу до величезної бази користувачів та довгої історії зберігання імейлів, документів, фото та відео користувачів. Google не тільки легко тренує нові моделі AI на вже існуючих даних, але має власні серверні потужності все це підтримувати.

Тобто немає потреби заручатися підтримкою сторонньої компанії-конкурента. А OpenAI та Microsoft на сьогодні конкуренти з багатьох напрямків. Адже у використанні AI, як і в пошуку, для кінцевих користувачів швидкість відповіді неймовірно впливає на кількість цих самих користувачів. Кожна зайва мілісекунда затримки означає втрату відсотка користувачів. У OpenAI з цим ніколи не буде так само добре, як у Google або Microsoft, поки перша користується серверними потужностями останньої.

Майбутнє AI стартапів

Підозрюю, надалі ми все більше бачитимемо тренд виживання тільки тих AI стартапів і компаній, які будуть мати досить вузьку унікальну AI спеціалізацію, а не «AI асистента для кожного» — ця ніша буде щільно зайнята існуючими великими гравцями, які вже мають мільярди користувачів, дані яких зберігають.

Для сервісу AI на широку аудиторію потрібні будуть чотири необхідні елементи:

  1. «Люті» власні серверні потужності;
  2. Доступ до величезної кількості історичних даних користувачів;
  3. Доступ до постійно змінного реального контексту даних та завдань користувачів;
  4. Історичний існуючий контакт з користувачами, щоб у них вже були в телефонах програми, якими вони вже користуються щодня, куди інтегруватиметься AI.

Конкуренція — добре!

Приємно бачити такий швидкий прогрес завдяки конкуренції гігантів у сфері AI. Адже сервіси, засновані на машинному навчанні, існують вже багато років, але саме OpenAI, на основі розробок Google, які остання не вводила в масове користування, змогла «злякати» великих гравців настільки, що тепер AI стало їх основним двигуном для зростання та конкуренції.

Адже ті ж Microsoft та Google не особливо розвивали сервіси для користувачів останніми роками, пропонуючи лише дуже невеликі інкрементальні зміни.

Для подальшого вибухового зростання потрібна була якась нова парадигма. І тепер вона знайшлася.

Така люта конкуренція гігантів означає, що AI сервіси для широкого загалу будуть дуже швидко дешевшати. І це добре для нас, як для користувачів. Хоча, звичайно, таким демпінгом гіганти цементуватимуть своє становище на ринку — ніхто в принципі не зможе їх посунути заздалегідь, не маючи подібних потужностей, щоб мати можливість конкурувати.

Нові успішні AI компанії протягом наступних 10 років будуть виключно вузькопрофільні з унікальними моделями для унікальної аудиторії. Будь-які стартапи, що орієнтуються у своїх сервісах на широку аудиторію і набрали інвестицій у сотні мільйонів доларів, або помиратимуть, або — що реальніше — купуватимуться великими гравцями за собівартістю виключно заради вже накуплених на початку AI тренду серверних потужностей та найму кваліфікованих працівників, як це вже сталося зі стартапом Inflection AI, за який Microsoft віддала $650 млн, отримавши сервери та співробітників.

Всі відгуки (1)
Залишити відгук
5 1 5
Niko
19.06.2024 22:11
Відгук:
Цікаво!
Залиште Ваш відгук

Ім'я
Ваш відгук
Оцінка
Залишити відгук
Спасибі, ваш відгук відправлений
Ok