Книжка Tony Fadell, творця iPod, iPhone і термостата Nest, що має назву «Build: An Unorthodox Guide to Making Things Worth Making», — напевно, одна з найкращих, які мені траплялися, про створення продукта та бізнесу. Причому будь-якого: як такого, що складається з атомів (хардвер), так і такого, що складається з бітів (софтвер).
Книга неймовірно легко і захоплююче читається, написана дуже доступною мовою, де на реальних прикладах розповідається, як відбувається весь процес від пошуку ідеї продукту до його втілення, а також про те, як у процесі побудувати компанію, керувати людьми і продавати.
На початку кожного розділу дуже коротко дається загальна думка про те, як варто чинити в тому чи іншому аспекті бізнесу, а далі Тоні на прикладах розповідає, як він сам набивав гулі в цьому процесі при створенні різних продуктів. Заодно дізнаєтеся історію створення вищевказаних iPod, iPhone і Nest.
Одна з головних ідей полягає в тому, що ще до створення продукту, ще на стадії ідеї, необхідно відповісти на запитання: «Навіщо цей продукт потрібен буде людям, чому вони захочуть ним користуватися і яку проблему він вирішує». Один із продукт-хаків - написати прес-реліз для нового продукту ще на стадії ідеї, до його створення. Цей хак, до речі, пізніше адаптував Джефф Безос у своєму невеликому онлайн-магазині Амазон.
Прес-реліз має бути написаний так, щоб журналісти захотіли його публікувати, — тобто не просто перелік характеристик, а захоплива історія. З одного боку, такий пресреліз не тільки допоможе відповісти на вищезгадані запитання, а з іншого — допоможе зафіксувати, у чому полягатиме перша версія продукту.
Тобто під час розробки буде зрозуміло, коли варто зупинитися і вже випускати продукт, а не намагатися в найпершу версію «впихнути все невпихуване». Це, до речі, справді велика проблема — знати, коли зупинитися і випустити продукт у світ, а не продовжувати палити час і гроші, «допилюючи» все нові фічі, щоб запустити все відразу, не розуміючи, як аудиторія відреагує на цей вінегрет.
Загалом, дуже рекомендую. Давно не читав таких цікавих, захоплюючих і доступних книг про створення чогось нового.