Каталог товарів
Контакти Статті Карта сайту
UA
RU
Каталог товарів
Б/У комплект ПК + монітор
Б/У комплект ПК + монітор
Покоління процесора Кількість ядер процесора
Кількість ядер процесора
Оперативна пам'ять Об'єм накопичувача Діагональ монітора Тип матриці монітора Усі Б/У комплект ПК + монітор
Б/У Моноблоки (All-in-One) Б/У Системні блоки
Б/У Системні блоки
Бренд та тип системних блоків Покоління процесора Кількість ядер процесора Оперативна пам'ять Відеокарта За ціною Усі Б/У Системні блоки
Б/У Ноутбуки
Б/У Ноутбуки
Бренд ноутбука Покоління процесора Діагональ Тип / Особливості За ціною Оперативна пам'ять Усі Б/У Ноутбуки
Б/У Монітори Б/У Сервера Б/У POS Обладнання Б/У Тонкі клієнти Б/У Мережеве обладнання Аксесуари
0
Кошик
Каталог товарів
Б/У Ноутбуки
Усі Б/У Ноутбуки
  1. Головна
  2. /
  3. Статті
  4. /
  5. Репутація Apple під загрозою: як компанія втрачає довіру розробників та користувачів

Репутація Apple під загрозою: як компанія втрачає довіру розробників та користувачів

Бабич Михайло

Цікаво, як репутація починає наздоганяти компанію Apple. Сервіси Netflix, Spotify та YouTube відмовилися, в принципі, створювати програми для Apple Vision Pro, а також заблокували можливість використовувати на Apple Vision Pro програми цих сервісів для iPad.

Загальна відповідь: нехай користувачі Apple Vision Pro відкривають ці послуги через веб-сайт. Окремих програм не буде. Такий собі бойкот.

Якщо раніше багато компаній прагнули заздалегідь зробити додатки для Apple, щоб вони вже були на новому пристрої Apple в момент його запуску, тепер компанії просто направляють своїх користувачів на веб-сайт і не хочуть зв'язуватися з екосистемою Apple.

Основна причина полягає в наступному

Нещодавно суд у США ухвалив рішення, що компанія Apple повинна дозволяти розробникам розміщувати у додатках посилання на прийом платежів за межами екосистеми Apple.

Нагадаю, що компанія «відкушує» 30% кожного платежу за послуги у додатках на телефонах Apple.

Тобто розробники змушені віддавати 30% всього свого доходу, і з частини, що залишилася, оплачувати розробку, маркетинг, витрати і взагалі все — адже Apple у цьому всьому не бере участі. Просто виламує руки та забирає 30% доходу, не дозволяючи при цьому розміщувати у додатку посилання на оплату в іншому місці або навіть згадувати про таку можливість.

Для багатьох компаній така економіка просто не працює. Багато сервісів навіть не побачили світ, так як такі умови роблять бізнес у принципі неможливим.

Тобто компанія Apple хоче забирати 30% всього доходу навіть у таких сервісів, як Netflix та Spotify, абсолютно не беручи участі у створенні контенту чи підтримці сервісу.

Після загроз піти окремі великі компанії отримували послаблення. Але це виняткові випадки і лише з великоваговими компаніями. Решта нічого не може вдіяти з цією ситуацією. Розробники довго намагалися боротися з цим, але Apple завжди тиснула масою — ніхто не міг витримати довгих судових процесів.

Рішення суду

Epic Games

Зрештою, компанія Epic Games, розробник гри Fortnite, довго судилася з Apple, і в результаті суд зобов'язав Apple дозволити розробникам додатків розміщувати посилання у додатках на прийом платежів на їхніх сайтах. Тобто поза екосистемою Apple.

У результаті Apple показала своє справжнє обличчя і те, як насправді ставиться до розробників та своїх користувачів, що раніше приховувала за позитивним PR.

Наступного дня після оголошення рішення суду Apple змінила користувальницьку угоду для розробників, інформувавши, що ті, хто розміщуватиме посилання на прийом платежів за межами програми, тепер, замість податку в 30% з усіх платежів на платформі Apple, зобов'язані віддавати 27% за платежі, які отримані поза екосистемою Apple.

Більше того, щоб Apple могла контролювати ці компанії, вони зобов'язані надавати Apple усю фінансову звітність. Тобто компанія Apple хоче, щоб розробники окремо по кожній країні, в якій працює їхня програма на пристроях Apple, надсилали повну фінансову звітність своїх компаній, якщо вони хочуть приймати платежі за межами платформи Apple.

Таким відвертим булінгом та створенням у своїй основі неприйнятних умов компанія Apple хоче змусити розробників у принципі відмовитися від ідеї прийому платежів за межами екосистеми Apple.

Уроки історії

Свого часу так само вела себе компанія Microsoft і поплатилася за це. У той час Apple була повною протилежністю, будучи «другом» розробників.

Компанія Microsoft 20 років намагалася повернути довіру розробників — адже платформа, для якої розробники не хочуть робити сервіси, нічого не варта.

І тільки останніми роками, титанічними зусиллями СЕО компанії Сатья Наделли, їй це вдалося.

Сатья Наделла

Цікаво, як все повністю змінилося і компанія Apple не зробила жодних висновків, відмовляючись пам'ятати історію.

Тепер розробники не хочуть зв'язуватися з Apple, яка ламає їм руки. Netflix, Spotify та YouTube — перші ластівки нового тренду з дистанціювання себе від екосистеми Apple на користь мобільної веб-версії сервісів.

Оригінал статті в моєму блозі — https://blog.babich.me/2024/01/kompaniya-apple-i-ee-reputaciya.html

Всі відгуки (1)
Залишити відгук
5 1 5
Михайло
20.06.2024 13:08
Відгук:
Дуже класна і детальна стаття. Дякую!
Залиште Ваш відгук

Ім'я
Ваш відгук
Оцінка
Залишити відгук
Спасибі, ваш відгук відправлений
Ok